Szkoła Podstawowa…………(tu nazwa) bierze udział w projekcie pn. „Wsparcie dla najmłodszych uczniów z polskich szkół na Zaolziu w Republice Czeskiej”. W ramach realizacji projektu 2 uczniów otrzymało kompleksowe wyprawki szkolne.
Projekt pn. „Wsparcie dla najmłodszych uczniów z polskich szkół na Zaolziu w Republice Czeskiej” dofinansowano przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego ze środków Ministra Edukacji Narodowej.
Projekt pn. „Wsparcie dla najmłodszych uczniów z polskich szkół na Zaolziu w Republice Czeskiej” jest realizowany przez Fundację „Pomoc Polakom na Wschodzie” im. Jana Olszewskiego.
ŠABLONY I
Název projektu: Společné vzdělávání v Košařiskách IV
Zahájení realizace: 1. 9. 2022
Ukončení realizace: 31. 8. 2024
Výše podpory: 934 860,- Kč
DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
DIGITALIZACE ŠKOL
REALIZACE KOMPONENTY 3.1. NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
V souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ (Strategie 2030+) se komponenta soustředí na proměnu obsahu, podporu digitální a informační gramotnosti a informatického myšlení. Dále na zlepšení úrovně vybavení škol a založení fondu mobilních digitálních zařízení, čímž přispěje k prevenci tzv. digitální propasti. V neposlední řadě cílí na podporu digitálních kompetencí pedagogů což je nutný předpoklad pro inovaci výuky a získání potřebných dovedností žáků.
Projekty realizované v minulosti
Šablony III
Název projektu:
Společné vzdělávání v Košařiskách III
Personální podpora a rozvojové aktivity pro žáky v MŠ a ZŠ Košařiska
Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0017526
Zahájena realizace: 1.9.2020
Ukončení realizace: 31.8.2022
Výše podpory: 517 453 Kč
Naše škola se stala úspěšným žadatelem výzvy č.02_20_80 tzn. Šablony III
Cílem projektu je zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro základní vzdělávání. Nově vybavená ICT učebna žákům umožní využití současných informačních a komunikačních technologií v rámci výuky.
Název projektu:
Společné vzdělávání v Košařiskách II
Projektová výzva:
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Cílem dvouletého projektu (2018 – 2020) je v naší škole vytvořit tři pracovní pozice – Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky, Školní asistent pro děti mateřské školy a Školní asistent pro žáky záklandí školy, dále žákům nabídnout setkávání v klubech – Čtenářský klub, Klub zábavné matematiky a logiky a Klub konverzace v cizím jazyce, dále proškolit pedagogický sbor k novým odborným způsobilostem, nabídnout rodičům žáků zdarma odborná setkávání a organizovat několik projektpvých dnů s odborníky.
Název projektu:
Zabezpečení budovy ZŠ a MŠ Košařiska
Projektová výzva: RP MŠMT
Podpora zabezpečení mateřských a základních škol tvořených třídami 1. stupně s počtem tříd do pěti v roce 2017
Cílem projektu je vytvořit vhodné zabezpečení budovy školy proti nežádoucími vniknutí nepovolaným osobám v době výchovy a vzdělávání dětí a žáků.
************************************************************************************************************
Název projektu:
Friendship without borders – Przyjaźń bez granic
Projektová výzva:
Erasmus+ školní vzdělávání Klíčová akce 2 – Strategických partnerství vzdělávacích institucí s tématem školního vzdělávání výzva 2016
Cílem tříletého projektu (2016 – 2019) je vytvoření profesního partnerství se základními školami v Německu, Polsku a Francii včetně výjezdů žáků a plnění společných výchovně-vzdělávacích úkolů a aktivit. (REPORTÁŽ)
************************************************************************************************************
Název projektu:
Společné vzdělávání v Košařiskách
Projektová výzva:
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Cílem dvouletého projektu (2016 – 2018) je v naší škole vytvořit dvě nové pracovní pozice – Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky a Školní asistent pro žáky ohrožené školním neúspěchem, dále žákům nabídnout setkávání v klubech – Čtenářský klub a Klub zábavné matematiky a logiky, dále proškolit pedagogický sbor k novým odborným způsobilostem a také nabídnout rodičům žáků zdarma odborná setkávání.
************************************************************************************************************
Název projektu:
- je tříletý mezinárodní projekt (2015 – 2018), který v České republice realizuje Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni ve spolupráci s KVIC Nový Jičín;
- účastní se ho 17 partnerů + 6 přidružených organizací z 10 evropských zemí: IR, VB, PT, SE, FR, ČR, AU, IT, BG, LT;
- v ČR je zapojeno 12 škol;
- je finančně podpořen Evropskou komisí.
Cíl projektu:
- porozumět současným globálním a rozvojovým tématům;
- propojit si své znalosti z výuky s rolí, kterou mohou hrát při utváření spravedlivějšího světa a jeho udržitelného rozvoje;
- tvorba inovativních výukových lekcí a projektových týdnů s žáky;
- účast učitelů na seminářích a školeních k rozvoji globální výchovy včetně mezinárodních setkání a výměnných pobytů.
************************************************************************************************************
Název projektu:
Jazykové dovednosti na ZŠ Košařiska
Projektová výzva:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cíl projektu:
V rámci projektu škola nakoupila nové knihy do žákovské knihovy včetně čteček el. knih, zorganizuje čtenářské dílny, vyslala žáky na jazykový pobyt do Polska a vyučující anglického jazyka na jazykový kurz do Anglie.
************************************************************************************************************
Název projektu:
Mladý žurnalista „Młody dziennikarz“ aneb učme mladou generaci polské národnostní menšiny publikovat informace v mateřském jazyce
Projektová výzva: RP MŠMT Podpora výuky dějin 20. století a vzdělávání v jazycích národnostních menšin 2017
Projekt je zaměřen na vzdělávání žáků v polském jazyce – jazyce národnostní menšiny obce Košařiska. Záklandí škola nabízí ve svém vzdělávacím programu s polským jazykem vyučovacím volitelný zájmový útvar Žurnalistika (práce s informacemi, psaní reportáží, vedení rozhovorů s významnými osobnostmi, základy práce s polským textem, jeho korektury, propagace polské literatury aj.) Pod vedením pedagoga v polském jazyce vyučovacím se žáci seznamují s polskou literaturou, základy polské žurnalistiky a základy polské stylistiky. Žáci v zájmovém útvaru tvoří svůj žákovský redakční tým a každý měsíc vydávají nové číslo školního časopisu.
Cílem projektu je podpořit polské národnostní vzdělávání. Hlavní důraz je kladen na multikulturní výchovu se zaměřením na kulturní diference, lidské vztahy a principy sociálního smíru a tolerance. Nedílnou součástí je také rozvoj mediální výchovy s důrazem na kritické čtení a vnímání mediálního sdělení v polském jazyce včetně jeho interpretace, stavby a vnímání autora. Žáci pochopí fungování médií, vliv médií ve společnosti a lépe rozvinou práci v realizačním týmu.
************************************************************************************************************
Název projektu:
Učíme se dopravním předpisům
Projektová výzva: Ministerstvo dopravy ČR
Hlavním cílem dopravního projektu je zvýšení bezpečnosti a tím snížení úrazovosti chodců a cyklistů v silniční dopravě, která je v naší republice největší. Pro některé žáky to bude průprava v budoucnosti získat v kurzu autoškoly oprávnění k řízení motorového vozidla. Dalším cílem je naučit žáky už v mladém věku správné návyky, slušnosti, ohleduplnost k ostatním účastníkům silničního provozu, znát pravidla a předpisy dopravní vyhlášky, poznat kdo má přednost v průjezdu jednoduchých křižovatek, význam světelné signalizace a semaforů, dopravního značení a dopravních značek, práva a povinnosti účastníků silničního provozu, chování se, jestliže se stane účastníkem dopravní nehody apod.
************************************************************************************************************
Název projektu:
Recyklohraní
Projektová výzva:
ASEKOL EKO-KOM EKOLAMP EKOBAT
Recyklohraní je dlouhodobý projekt, který si klade za cíl realizaci zpětného odběru baterií, akumulátorů a elektrozařízení spojený s osvětovou činností v problematice nakládání s odpady ve školských zařízení v České republice.
Naše škola zapojením v projektu získává za sběr baterií a drobného elektrozařízení do připravených nádob body, za které si může následně vybrat zajímavé odměny z internetového katalogu školních pomůcek, sportovního náčiní, praktické elektroniky, vstupenek do naučných či zábavných parků. Další body pak získává za účast v soutěžích či plněním rozličných úkolů vztahujících se k problematice třídění a recyklace odpadů.
************************************************************************************************************
Zrealizované investiční projekty:
Název projektu a dotační titul
| Stručná charakteristika |
Rozvoj a podpora škol pro využití mobilní ICT ve výuce Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost | V rámci projektu škola nakoupila pro své pedagogy tablety a bude pedagogy akreditovaně vzdělávat v jejich metodickém využívání ICT ve výuce, 2013-2014. |
Víceúčelové hřiště – Sportovní areál Košařiska Program MŠMT – Podpora materiálně technické základny sportu (Investiční priority) | V rámci projektu byla postaveno nové velké víceúčelové hřiště sloužící nejen pro účely výuky tělesné výchovy žáků základní školy, ale i k zájmovému vzdělávání žáků školní družiny, dětí mateřské školy a k dalšímu sportovnímu vyžití v obci. |
Rozšíření učebních prostor mateřské školy – stavební úpravy ZŠ a MŠ Košařiska Program obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2015 | Realizací projektu došlo k rozšíření učebních prostor mateřské školy a vybudování další samostatné učebny. |
Zpevněné plochy ZŠ Košařiska – zajištění bezbariérovosti Program obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2016 | V rámci projektu byla provedena výměna stávajícího povrchu příjezdové komunikace ke škole a ploch kolem budovy školy. Realizací projektu je zajištěn bezbariérový přístup k budově školy. |
Rekonstrukce školní jídelny – stavební úpravy ZŠ a MŠ Košařiska Program obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2014 | V rámci projektu byly zvětšeny prostory školní jídelny a kuchyně. Byly vytvořeny samostatné prostory pro přípravu ovoce a zeleniny, výdeje obědů, mytí nádobí a šatny s WC pro zaměstnance školní jídelny v souladu s hygienickými požadavky. Školní kuchyně byla vybavena novými spotřebiči včetně zakoupení myčky nádobí. |
Zateplení budovy ZŠ a MŠ Košařiska Operační program Životní prostředí | Předmětem projektu bylo zateplení vnější obálky budovy školy, výměna oken. |
Rozšíření učebních prostor PZŠ – stavební úpravy ZŠ a MŠ Košařiska Program obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2012 | V rámci projektu byly stavebními úpravami zrušeny nevyužívané prostory, zrekonstruovány učebny PZŠ (vodoinstalace, elektroinstalace a osvětlení), vybudován větší učební prostor pro počítačovou učebnu včetně bezbariérového přístupu, dále zrekonstruováno WC pro žáky a zaměstnance školy včetně vybudování nového bezbariérového WC. |
Školní hřiště očima dětí Walmark fond pro Třinecko | V rámci projektu došlo k obnovení doskočiště pro skok do dálky na venkovním hřišti (školní zahradě), dále vybudování malého fotbalového hřiště s brankami a zakoupení herní prvků k relaxaci ve školní družině. Vše navrhli žáci ZŠ. |